Vær rar at beskrive de gode ting og sager ved glasblæsning…?

Vi har overhovedet ingen knaster, men tilfældigvis trænger vores Opel til en god gang slibning {http://www.gladsaxemetal.dk/slibning}!! Når den slibning er udført må bilen have ny lak. Og dér er vi sandelig ikke samstemmige om valg af kuløren. Om det skal være den klassiske sølv eller sort, eller måske et stk mere sporty orange eller rød. Dét må mig og min kæreste diskutere videre imens vi får pris på sandblæsning {http://www.gladsaxemetal.dk/sandblaesning}. Derefter kan vi se, hvem der vinder den debat.

Kærestens farfar Herman har spurgt, om vi har overvejet at klare den slibning selv, af den årsag, at en slibning koster mange penge. Jeg har eftersøgt en smule efter hjælp i f. med gør det selv sandblæsning og glasblæsning {http://www.gladsaxemetal.dk/glasblaesning}, meeen jeg har ikke riiigtig modet eller evnen til at kaste mig ud i det. Jeg er nemlig ikke områdets store håndværkstype. Og på 1 af de websider med hjælp til at udføre sandblæsning selv, skriver de, at du næsten kan risikere at blæse øsen helt ud af facon, samtidig med at det pletter enormt voldsomt. Og ja, det skulle sagtens ske, at det ender galt, såfremt undertegnede prøver en gør det selv glasblæsning. Så vil vi snarere lade de dyre professionelle metalslibere om den slibning.

Kæresten og jeg forstår overhovedet ikke, hvad en slibning ka udrette af mirakler, og forstår heller ik, hvad der adskiller sandblæsning og glasblæsning. Undertegnede forstod på en eller anden bilwebsite, at glasblæsning er en form for sandblæsning, men at glasblæsning, som navnet antyder, er en slibning som bliver gennemført ved brug af fine perler af glas i stedet for sand. Modsat sandblæsning skulle glasblæsning ikke virke hvæssende men derimod udglatte overfladen . Derfor bli’r vi lidt i tvivl, om hvorvidt sådan et styk glasblæsning reelt er det mest økonomiske!